Goedkoop afvallen doe je zo

Staat afvallen voor jou gelijk aan dure, zweterige sportscholen en strenge diëten? Nergens voor nodig. 30 minuten per dag bewegen is gezond, maar dit kan op veel manieren. Combineer je dit met gezonde en gevarieerde voeding? Dan ben jij goed bezig! Hier lees je 6 tips die jou helpen om op een goedkope manier af te vallen, zonder dieet.

Tip 1: Sportschool? Ga liever naar buiten

Dat je niet naar de sportschool gaat, betekent niet automatisch dat je niet beweegt. Ga buiten hardlopen, laat vaker de auto staan en pak de fiets. Wil je afvallen zonder hard te lopen? Ga dan touwtjespringen. Deze manier van bewegen is zeer effectief: met 10 minuten springen verbrand je al zo’n 110 calorieën.

Voorwaarden

Fit For Free heeft sportcentra door heel Nederland, je kan je er al aanmelden voor slechts €9,95 per maand. Dit is naast de vele andere abonnementen de goedkoopste en toch al veelzijdig want je beschikt met dit abonnement  ook nog eens over een begeleider

Tip 2: Gebruik apps als coach

Sporten hoef je niet alleen te doen. Een app kan je al een duwtje in de juiste richting geven. ‘Runkeeper’ is een gratis te downloaden app met een trainingsschema en een coach. Deze app is niet alleen handig voor hardlopen, maar ook voor fietsen, wandelen of andere workouts. Na een training geeft de app aan hoeveel calorieën je verbrandt hebt of hoeveel kilometers je hebt afgelegd. Zoek voor jezelf de meest geschikte app en laat je motiveren.

Tip 3: Beweeg op een simpele en leuke manier

Voldoende bewegen zit hem in de kleine dingen die je doet: beweeg iets meer tijdens het huishouden, neem de trap in plaats van de roltrap of ga een groter rondje lopen met de hond. Je kunt ook een matje in de huiskamer of slaapkamer leggen en sportinstructies bekijken via Youtube. Zwemmen en dansen zijn bij uitstek goede manieren om te bewegen, en nog leuk ook!

Heb je nieuwe sportkleding nodig? Kijk dan altijd of er aanbiedingen zijn. Bekijk op deze pagina alle geldige kortingscodes op het gebied van sport. 

Tip 4: Drink voldoende water

Het wordt vaak gezegd, maar met 1,5 a 2 liter water per dag doe je je lichaam goed. Dit betekent ook dat het verstandig is om die zoete frisdranken te vervangen voor water of thee, vooral groene thee. Dit zijn de voordelen van voldoende water drinken:

  • Het versnelt je stofwisseling.
  • Je ontwijkt calorieën omdat je geen frisdrank drinkt.
  • Genoeg water drinken vermindert je hongergevoel.
  • Water reinigt je lichaam.

Tip 5: Eet regelmatig

Deze tip kost je niets. Zorg ervoor dat je ontbijt, luncht en dineert op vaste tijden. Je stofwisseling is dan veel regelmatiger. Bovendien is het niet slim om je hongergevoel uit te stellen. Als je erg hongerig bent tegen de tijd dat je begint met het avondeten, is je bloedsuikerspiegel erg laag. Direct na het avondeten is deze nog steeds laag, omdat je lichaam even tijd nodig heeft om de energie naar je bloed te sturen. Daarom vraagt je lichaam nog snel even om energie en heb je vaak na het avondeten trek in iets zoets. Dit kun je voorkomen door regelmatiger te eten.

im2-afvallen

Tip 6: Leer gezond koken

Wil je wel gezond eten maar heb je geen idee hoe je dit het best kunt doen? Schaf dan een paar goede, maar voordelige kookboeken aan. Zo leer je zelf de heerlijkste gerechten te maken en eet je gevarieerd. Uiteindelijk zul je zien dat je door gezondere voeding een stuk lekkerder in je vel zit. Lees hier meer over gezond en voordelig eten.

Heb jij nog meer tips om goedkoop af te vallen? Laat hieronder een reactie achter.

Share with your friends










Submit

Stel een vraag

Je kunt ons hier alles vragen

Meer artikelen