Ruim 20% dagaanbiedingen zijn elders nog goedkoper

AMSTERDAM – Bij een op de vijf dagaanbiedingen blijkt de Nederlandse consument nog goedkoper uit te kunnen zijn bij een andere partij, zo blijkt uit onderzoek van kortingssite Vouchercode.nl.

http://Vouchercode.nl heeft 32 dagaanbiedingensites twee maanden geanalyseerd. Hieruit blijkt dat 21% van de dagaanbiedingen in Nederland na een prijsvergelijking goedkoper verkrijgbaar bij een andere partij. Vooral gadgets en elektronica bleken goedkoper te verkrijgen. Bij veel dagaanbiedingensites blijken de verzendkosten ervoor te zorgen dat de dagaanbiedingen minder interessant worden.

Laagste prijs vaak buiten Nederland
Voor de lagere prijzen moet de consument veelal uitwijken naar het buitenland. Duitse webwinkels en Amazon bleken vaak de scherpste prijs voor een product te kunnen bieden. Deze partijen leveren ook in Nederland. Bij Nederlandse webwinkels bleek de consument in 4% van de gevallen goedkoper uit te kunnen zijn.

Afweging tussen prijs versus gemak
`Wij ontvingen als kortingssite vaak de opmerking dat dagaanbiedingensites helemaal niet goedkoper zouden zijn dan gewone webwinkels`, vertelt Bram van der Veer, eigenaar van Vouchercode.nl. `Omdat wij een kortingssite zijn die de consument ook echte kortingen wilt bieden, hebben we deze opmerking te gaan staven aan de werkelijkheid. Dat 21% van alle dagaanbiedingen niet scherper geprijsd zijn dan buitenlandse webwinkels is naar onze mening een hoog aantal. Daar staan echter wel wat pluspunten tegenover: Het grotere bestelgemak, Nederlands contact met de dagaanbiedingensite en een hoogstwaarschijnlijk snelle levering, aangezien producten niet vanuit het buitenland worden verzonden`.

Kleine dagaanbiedingensite vaak de schuldige
Met name de kleine dagaanbiedingensites bleken niet altijd in staat de scherpste prijzen te kunnen bieden. `Wij raden de consument aan bij de kleine dagaanbiedingistes extra onderzoek te doen of men wel echt goedkoper uit is.`

—————————————
Noot voor de redactie:
De volgende dagaanbiedingensites zijn over een periode van 2 maanden (12 mei 2012 en 12 juli 2012) geanalyseerd:
• 1DAGACTIE.NL
• AVAO.NL
• BEFIT2DAY.NL
• BESTOFFER4U
• BOBSHOP.NL
• CENTRALPOINT>NL
• CLICKTOBUY.NL
• COSMETICADEALS.NL
• GADGETHOUSE.NL
• DAYBREAKER.NL
• DEALDIGGER.NL
• DEALDONKEY.COM
• DEALS4SALE.NL
• GAVEAKTIE.NL
• GOEIEMODE Vrouwen
• GOEIEMODE Mannen
• GOLDENDEALS
• HEAVENADAY
• HORLOGENL.NL
• IBOOD.COM
• ICHICA.NL
• KOOPGOEDKOOP.NL
• KOOPJESSITE.NL
• LIFESTYLEDEAL.NL
• ONEDAYPRICE.NL
• PARFUMSUPER.NL
• SNEAKERS4SALE.NL
• SUPERDAGDEAL
• TASSENOUTLET.COM
• TODAYSBESTDEAL.NL
• VANVOORDEEL.NL
• VSDEAL.COM
• WATCH2DAY.NL
.
Meer informatie via contact. De volledige onderzoeksresultaten zijn tegen betaling verkrijgbaar.